Tuesday, June 26, 2018

Jual Molasses Tetes Tebu Medan

Molasses/Tetes TebuUntuk Pertanian & Penternakan

Perusahaan Yang membekalkan Molasses yang bermutu tinggi dengan harga yang berpatutan. Anda boleh dapatkan molasses di Gudang Kami kami di Jln,Sei merah Desa Naga Timbul Dusun 4 Kecamatan Tanjung Morawa - Medan.penghantaran disediakan untuk molasses.

FINAL MOLASSES SPECIFICATIONS
BRIX(Total Solid Contain) :Min 72%
Total Sugar Contain :Min 45%
Purity :Min 38%
Invert Sugar :15%-18%
PH :5.4-5.7
Sucrose :30%-32%
Specific Gravity :1.379-1.4318
Lab Equipment :Brix Hydrometer
Temperature :At 20 d.celsius

Kenapa gunakan Molasess untuk ternakan?

Molasses mengandungi vitamin B1,B2.B6,B8, E, K dan lain trace mineral. Garam adalah keperluan bagi ternakan. Kambing saya merragut di kebun dan memerlukan molassess untuk zat tambahan. Saya bagi molasses 3/4 kali seminggu. Saya tidak bagi pellet lagi kerana kos dah mahal.
Kebanyakkan penternak lain mengatakan kambing akan jadi sihat, gemuk dan banyak susu (ini sedang saya buat kajian) Mungkin ada logiknya kerana khasiat molassess yang banyak.
Molassess baik untuk kesihatan manusia dan ternakan, sekarang saya tidak ambil vit pill yang jual di kedai. Saya guna molassess sesudu secawan/ mug dan air suam setaip pagi. (tak tambah garam). Di Europe mereka namakan Molassess. sebagai black honey kerana persamaan zat zatnya.


Kabupaten Deli Serdang - Sumatera Utara =========================================================================


Load disqus comments

0 comments